Om mig - dansen

God kväll!
Fick tidigare ett önskemål om att jag skulle göra ett inlägg om mig själv. Så har tidigare skrivit ett inlägg om skolan och sådant och nu kommer andra delen som handlar om dansen.

Jag började dansa när jag var 4. Då dansade jag barndans. Sedan när jag var 6 började jag med jazzfunk. Ett år senare fick jag börja i deras specialgrupp. En grupp för de som kanske satsade lite mer på dansen. Vi började tävla i formation och det gick riktigt bra, vi vann nästan jämt. Dock var jag så liten att jag inte riktigt förstod vad som hände. Jag bara dansade.
Ett uppträdande i ett centrum med Specialgruppen
Samtidigt tog jag några klasser på sidan av, ibland på samma dansskola, ibland på andra. När jag var 14 började jag att tävla i disco. Vi startade en grupp som hette Quintesence som vi tävlade med. Började även tävla i par med Rebecka och i singel strax där efter, även par i street med Malin och även här i singel. Sedan ändrades gruppen och vi bytte namn till Seven Deady Sins, då kom vi upp till A-klass, den högsta klassen. Där låg vi som bäst femma och vi tävlade både i SM och i Nordiska Mästerskapen. I par och singel kom vi upp till Starklassen.
Seven Deadly Sins på SM

Under den här tiden, när jag blev 15 började jag även i Specialen där vi tränade flera gånger i veckan, olika stilar. Musikal, jazz, balett, street, modernt, latin osv. Riktigt kul och jag utvecklades massor!
Specialen på Göta Lejon

Sen för ett år sedan, när jag var 16, skedde lite förändringar. Gruppen splittrades och många bytta dansskolor. Även jag bytte. Tävlingsgruppen splittrades och jag och min partner slutade tävla i par. Jag fortsatte tävla för min gamla dansskola i singel, men tränade annat på den nya. Där tränade jag balett två ggr i veckan, jazz två ggr i veckan och street en gång i veckan. Det har jag gjort i ett år nu och har utvecklats ännu mer, och det håller jag även på med den här terminen.
Show med den nya dansskolan

Men jag har också börjat i ett annat dans-team som tränar showjazz/latin en gång i veckan och street/commercial en gång i veckan. Ska bli riktigt kul! Redan nu repar vi för ett gig vi ska göra om två veckor.
Ett nummer som Nina koreograferat, hon är ledare för teamet jag är med i nu.
Denna termin går jag även en disco-utbildning där jag lär mig om undervisning för oliak nivåer och åldrar, musikanalyser, vad stegen heter osv. Riktigt kul! Ska examineras inom detta i vår.
Jag var coach på en disco- och streettävling

Tror att jag fått med allt nu. Puss på er!

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback