Om mig - skolan

God kväll!
Fick en kommentar om att jag borde göra ett inlägg och berätta lite om mig själv. Vart jag bor, vart jag går i skolan och så klart om dansen. Så tänkte göra det nu! Tar det nog i två delar så att det inte blir så långt. Ett inlägg om skolan och ett om dansen.
Jag bor i Täby utanför Stockholm. Jag går mitt andra år på gymnasiet i Danderyd. Där går jag sam/juridik/ekonomi. Alltså inte en linje som har något alls med dans att göra. När jag valde inriktning var jag ett tag inne på att ta en danslinje, men samtidigt ville jag ha en bred linje som är bra om man ska söka vidare på universitet och högskola, jag har ju ändå så pass mycket dans på fritiden. Och den här linjen tycker jag verkligen är bra och intressant. Det är väldigt bra om man ska jobba eller plugga vidare inom ekonomi och juridik, samtidigt är det bra om man inte ska göra det eftersom man hela tiden lär sig saker som är bra att veta i framtiden i livet. Vi har lärt oss om bokföring, marknadsföring, lagar inom familjerätt, avtalsrätt och arvsrätt m.m. än så länge. Allt detta kommer man få nytta av i livet tror jag, så det är intressant och bra! Nu kommer de ju göra om systemet med linjerna, men min linje kommer på ett ungefär finnas kvar med lite ändringar.
Tar ett till inlägg om dansen senare, ha det bra! <3

Kommentarer
Josefine

Sv: Aw, vad go du är! tackdu.

det tog ett tag att lära sig faktiskt.. haha! :)



Blogg: http://avjosefine.blogg.se/
2011-01-19 @ 13:09:05
ottilia

ser framemot andra inlägget! :D



sv: se honom om du får chansen! verkligen. jag var och såg honom på debaser, asså han äger scenen. åhåhåh ska bli grymt!



Blogg: http://ottilia.blogg.se/
2011-01-21 @ 22:53:11




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback